14/2 2010

Gezond

13

Heb deze week het lopen eindelijk terug opgepikt. 3 Keer gaan lopen, de afstanden zijn nog niet wat ze moeten zijn maar we komen buiten, we bewegen en houden er een goed gevoel aan over. Normaal track ik alles met mijn Nike +, maar die sensor heeft het deze week begeven. Voor de fun probeerde ik Runkeeper voor iPhone uit. En ik was echt verbaasd over de accuraatheid waarmee die GPS gewijs vastlegt welk traject je aflegt. Ik ga dit nog eens tijdje blijven proberen. Als ‘t uiteindelijk niets wordt keer ik weer naar mijn Nike +…

‘t Voordeel is dat je daar evengoed, zaken met kan tracken voor wandelen, fietsen, skieën, auto, … ‘t ziet er dus véélbelovend uit, mijn sportieve uitspattingen zijn dus hier te volgen. Keep y’all posted!

13 Responses to “Gezond”

  • Bram Bourgonjon said

    Inderdaad, ik vind Runkeeper ook veel beter dan Nike .
    Je hebt nadien ook meteen een mooi kaartje en dat heb je niet bij Nike , bovendien is het nog eens allemaal gratis!
    Ik zou ook nog eens moeten gaan lopen…. Jammer dat dat ding niet je zwemmen kan tracken :p

  • dipfico
    Twitter: dipfico
    said

    Inderdaad! Kan je niet met één hand boven water houdend zwemmen? I know you can! ;-)

  • O wauw! Dat ga ik onmiddelijk uitproberen.

  • De Forerunner doet dat ook, je kan er ook mee fietsen, rijden, skiën, alles gewoon. Hij bestaat ook in een versie waar je zelfs mee kan zwemmen. (Gratis) software met hopen om alles en nog wat te analyseren. Ik heb ‘m nu al een paar jaar en blijf het het beste vinden. Ook omdat je continu feedback hebt (hoe snel, afstand, hartslag) en je zelf ook kan kiezen wat je wil zien tijdens je loop/zwem/rit … Echt aan te bevelen !

  • ake said

    Ik heb dat park ook net ontdekt via de Antwerpse loopgids.
    Volgende week eens een poging wagen ;-)

  • dipfico
    Twitter: dipfico
    said

    @ake: Ha, echt zalig. Ik loop daar al 6 jaar ofzo. Met tussenpozen weliswaar maar ‘t blijft mijn favoriete loopplek. Uiteindelijk is mijn doel een traject rond de drie parken van ongeveree 15km. Dat was mijn laatste toer voor ik weer in lichamelijk verval geraakte :-)

    Ik kom er wel

  • Ik heb Runkeeper ook eens geprobeerd. Ik had 47km gelopen in 1 uur.
    Ik loop wel goed, maar zo goed nu ook weer niet. Als de gps in het bos effe contact verliest doet hij toch raar. 4 jaar geleden een Garmin polsGPS gehad. Was vantzelfde. Eens je in het bos ging, vooral in de zomer, vond hij zijn satelieten niemeer.
    Naar het schijnt werken ze beter, nu ze blijkbaar op 7à8 satelieten en er steeds wel 3 vinden. Ik zou eigenlijk wel eens van iemand willen horen wat nu het beste werkt?

  • dipfico
    Twitter: dipfico
    said

    Ik dat iedereen daar een ander mening over heeft, ge zult het zelf moeten testen Jean ;-)
    Maar ik zal u gedienstig op de hoogte houden van mijn ervaringen met Runkeeper.

  • nos said

    @jean, yep soms springen er rare dingen binnen het runkeeper parcours en dan krijg je rare afwijkingen. had deze app deze zomer gebruikt, maar nadien kan je netjes het parcours aanpassen en de rare sprongen eruit halen en dan klopt de afstand e.d weer. (trouwens met de iphone 3G)

    het enige wat ik mis is een hartslagmeter. op dit ogenblik ben ik aan het uitkijken naar een garmin. waarschijnlijk edge 705 (om te fietsen). ik hou al een aantal jaar de mensen van polar in de gaten maar spijtig blijkbaar vinden zij het niet belangrijk genoeg om mac compatible software uit te brengen … en dat terwijl we toch al 2010 zijn.

    @dipfico; gogogogogo :)

  • ake said

    Ik heb deze week mijn persoonlijk record van 7,5 km gelopen ;-)
    De 10 miles is mijn uitdaging, geen idee of het lukt. Vorig jaar de 5 km gelopen.

    De Nike is behoorlijk accuraat qua kilometerbepaling, verrast hier te lezen dat er zo veel alternatieven bestaan. (en ik vind het heerlijk dat er een calorieverbranding bijstaat, keeps me going ;-)

  • om goed te trainen heb je eigenlijk alleen een hartslagmeter nodig. de rest is bijzaak. je moet in hartslagzones trainen die worden afgeleid van je overslagpols en maximale hartslag. een bezoek aan een sportkliniek zoals http://www.nottebohm.be is daarom erg nuttig. gericht trainen met een schema op maat helpt je conditie en prestaties enorm vooruit. als je nog trainingstips nodig hebt, moet je het maar laten weten.

    het is natuurlijk leuk om te weten waar en hoe snel je hebt gelopen. android gebruikers kunnen met my tracks ongeveer hetzelfde doen (http://mytracks.appspot.com/), maar de gps is ook niet altijd betrouwbaar.

  • Je bent erg goed bezig Niko. Heb respect voor je. Succes!

  • Pieter Baert
    Twitter: tjeump
    said

    Ik heb ook respect voor je! :)

    @DeJean ga eens langs bij point2 in Leuven.

Leave a Reply